≡ Menu

Projek SPNB Taman Permata, Sandakan mungkin terbengkalai

Saya salah seorang daripada pembeli rumah tersebut merasa terkilan kerana seakan tiada tanda-tanda kerja pembinaan yang dilakukan terhadap projek perumahan tersebut.

Untuk makluman projek ini dimajukan oleh Kontraktor perumahan Puncak Borneo melalui projek SPNB. Saya amat berharap agar kerajaan dibawah pimpinan Datuk Seri Najib dapat memantau perkara ini….

By: As

{ 8 comments… add one }

  • Taruna_09 October 3, 2011, 03:32

    Saya ingin tahu berapa lamakah rumah teres  projek di Taman Permata Sandakan yang mula dibina pada tahun  2008?.Adakah 24 bulan atau 36 bulan ?Di minta pihak spnb dapat menjawab pertanyaan ini.

    • Myell7 December 24, 2011, 14:28

      dalam agreement mcm tulis 36 bulan… jadi klu ikut agreement siap dalam julai 2011
      la tapi sampai sekarang blum ada cerita.. last saya call SPNB pihak mereka cakap pasalmau buat round-about depan jalan masuk tu kunun… tunggu JKR laa apalaa mcm-mcm alasan… balik2 cakap pasala pampasan.. siapa yg mau pampasan.. kami mau rumah yg dijanjikan sebab skg ni bulan2 sudah bayar dgn bank mana mau bayar rumah sewa lagi tp rumah masih tiada tad2 mau siap…. a

      • aerman January 21, 2012, 17:15

        Tiada sebarang tanda-tanda pun yang projek perumahan ini sedang di jalankan, rumput lalang pun sudah tinggi di kawasan projek, entah apa masalah, sebahagian struktur rumah ni macam semangkin nak reput, kemunkinan terlalu terdedah oleh cuaca buruk. kalau ikutkan hati da tak mau bayar bank setiap bulan da, tapi loan sudah pun lulus dan sejumlah yang besar  sudah pun release kepada pemaju sejak hampir dua tahun yang lalu, mana janji2 pemaju ni?? tak kan lah kami bayar rumah yang tak mungkin akan siap setiap bulan kepada bank? ini da di ibaratkan macam buang duit sjaa ni.. 

  • Apek48 November 16, 2011, 09:32

    Kepada pemilik pemilik Rumah SPNB yg terbengkalai… kami juga mengalami nasib sama… Luahkan perasaan anda di FB Dato Idris Haron… Pengerusi SPNB…  tulis PROJEK PERUMAHAN anda yg terbengkalai… tarikh siap sekali

  • Hamidah January 2, 2012, 13:48

    MASALAH PROJERK PERUMAHAN TERBENGKALAI NI SEPATUTNYA DIADUKAN KEPADA YB DI KAWASAN TERLIBAT..KALAU DAPAT DISELESAIKAN BARULAH YB BERKHIDMAT UNTUK RAKYAT..LAGI2 NAK PILIHANRAYA

  • phin February 2, 2012, 03:17

    Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan, itulah kata-kata keramat yang kita selalu dengar di semua corong media dan adakalanya anak-anak kita sendiri pun tahu menyebutnya. SPNB adalah salah satu projek kerajaan Barisan Nasional, di manakah Yang Berhormat? kenapa tidak ada pihak yang tampil ke hadapan untuk menyelesaikannya? Di manakah kah hak kami? kami rasa dianiaya tapi tidak ada orang yang membantu. TV3 dan Encik Karam Singh Walia tolong lah kami Di Sandakan ini, dari tahun 2008 hinggalah sekarang bayar bank saja, janji rumah siap Julai 2011 tapi sekarang pun rumah tak siap. Di manakah hak kami???????????????

  • Anti SPNB Benci April 22, 2012, 12:44

    join group http://www.facebook.com/AntiSPNB

  • mrbarbarik November 29, 2012, 10:11

    erk!~ SPNB memang tidak komited terhadap projek yg telah diamanahkan. Bagi saya, SPNB gagal dan Wakil Rakyat kawasan berkenaan judga gagal. Perluka lagi org2 macam nie..fikir2kanla…

Leave a Comment