≡ Menu

Astro tidak takut dengan hak pengguna

Saya amat kecewa dengan pihak Astro. Saya melanggan Astro yang sebelum ini di gembar-gemburkan sangat bagus dengan siaran yang pelbagai khas untuk anak saya.

Tapi ternyata siaran selalu diulang-ulang sehingga bosan. Bukan khidmat percuma dibayar, bukan itu sahaja senikata alih bahasa dalam sistem ada tapi sebenarnya tiada.

Bila komplain kepada Astro, boleh pihak Astro menyatakan kepada saya untuk buat aduan setiap kali tiada senikata or alih suara katanya sisitem problem. Masalah nyer takkan setiap hari, saya amat berharap ada pihak yang mampu menundukkan keegoan pihak Astro ini seperti tidak takut dengan pengguna.

Hal ini saya dapat kepastian melalui perbincangan saya dengan pihak Astro. Saya ingin menutup akaun yang makin hari makin mahal dah laa pasang Astro kita kena bayar rm 199, nak tutup akaun kene tunggu setahun kalau tidak kene denda apa ini. Sedangkan saya tak dimaklumkan berkenaan kontrak apa2 pun. Tolong-tolong sudah tidak ada keadilan pengguna dipermain2kan seperti kita ini manusia tak bertamadun dan sangat bodoh bagi pihak Astro.

Dengan istilah kata lain marah2 laa kita pihak astro tidak takut kerana tiada siapa berani membetulkan keadaan siapa berapi saya ade kontrak yang tersembunyi jika masuk astro kami anda pasti diam.apa ini saya malu jadi rakyat malaysia sekiranya masalah astro yang sekecil ini pun tidak dapat diselesaikan undi untuk apa beratur panjang2 ini saya dapat dimana hak saya sebagai pengguna tersekat dengan kepalsuan dan penindasan yang terang lagi jelas cuma buat2 tak nampak.aduan rakyat ,,,,,ya saya rakyat malaysia dan pengundi yang sanggup beratur untuk segalanya .harapan saya bantu lah kami penguna yang diperbodohkan ini secara terang lagi berani.maaf jika terkasar bahasa.

Saya fikir ramai org di luar sana yang lagi banyak tertipu dan tak tau ingin mengadu kepada siapa.perkhidmatan dibayar bukan percuma,,,tapi perkhidmatan yang diberi seperti kita pengguna bodoh dan tidak berakal.insyaalah setiap hari saya akan email dan email kepada mana2 web site sehingga masalah ini selesai.saya tidak suka hanya cakap dan cakap mana tindakan mana keadilan untuk kami.saya mewakili semua pengguna yang dipersendakan dengan perkhidmatan yang tidak berguna mengaut keuntungan sahaja.hak kami ,janji astro,perkhidmatan terbaik mana.?

By: ibrahim

{ 11 comments… add one }

  • Baby_la_gonzales July 22, 2011, 19:39

    Gjk

  • Juniorboy0409 August 3, 2011, 05:10

    kata mcmc dan skmm akan saman astro packages naik harga…tapi merek buat juga…apakah tindakan boleh mcmc dan skmm saman astro…..bila masa lagi…..

  • melantun August 4, 2011, 13:43

    nasib baik x langgan asterok
     

  • ARSEtro September 7, 2011, 09:40

    itu dikatakan MONOPOLY….apa yg ASSTRO takut? hatta si rais anak yatim pun senyap sunyi je bila ASStro naikkan jugak yuran…kita di malaysia ni setakat pong pang pong pang kat sini je la…tiap2 bulan bayarrr jugak kat ASStro…nganga jugak tgk cerita yg ASStro dok ulang sampai berpuluh kali…skrg ni iklan pun makin meriah kat ASStro…bukan setakat tu je rancangan2 ‘baru’ kat ASStro bukannya baru pun…tak caya check la kat website natgeo ke, history ke…tu pun ngangaa jugak

    • pembacaHM February 16, 2012, 03:04

      sng cerita xpyh pakai.tutp je

  • Ahmad Zulfadli August 11, 2012, 11:02

    saya syorkan guna OPENBOX..baru padan muka ASTRO..

  • mutiaraputih November 7, 2013, 22:53

    kenapa bayaran astro naik? siaran ulang2…lepas tu kata beyond ok time hujan..tp tetap tak ada siaran juga…kami bayar faham..

  • Tan Hock March 3, 2014, 00:59

    Mmg bentuk apa yg u kata, Astro mmg tidak takut pada hak pengguna dan tidak bertanggung jawap. Hargai naik dengan Suka hati saja tidak peduli pengguna.Bagi pengguna lewat buat banyaran kena banyaran RM10 penalty untuk sambung semula.
    tetapi siaran Astro terputus patuh banyak kami balik kan tapi Astro buat tak tau saja mintal maaf pun tak buat . Sepatuh kerajaan kita ambil perhatian n tindakan pada pihat Astro , tapi ahli kerajaan pun sama biar lah rakyat mati, ada wang boleh tgr tarak wang tak payal tgr pergi mati laa.

    • wawa myname June 28, 2014, 10:08

      stuju mgkin goverment ade hutang kat astro

  • wawa myname June 28, 2014, 10:05

    saya baru je lps call customer service ..kes sama dgn admin nak close account kn bayar denda rm500 hinggit ..tp dulu tak de pun astro bg tau hal kontrak ni ..babi ko astro ..

  • kim ara July 11, 2014, 11:50

    Saya pun terkena dengan astro. Sy berpindah umah, jd piring n segala mak nenek diturunkan oleh agen astro sendiri la kan.. benda tu ada rekod. sy call suruh diorang stop dlu akaun sbb xth bila nk pasang balik.. bila tiba bil, bil msh bjalan seperti biasa. X ke hangin dibuatnya! Pastu sy call lg. Dh geram sgt suruh terminate je. Konon dh setle la kan.. tp sy x byr lg bil masa tu sbb sy xde keje ms tu. Lgpn skt ht dgn bil yg kita x guna tu msh lg terasa. Tggu la dpt keje dlu sy fikir. Bila dh dpt keje n gaji, dgn baik hatinya sy nk setle la bil tu wpn hakikatnya sy x guna pn!!! Alih2 customer service tu leh ckp sy xde cakp pn nk terminate. Sbb tu bil masih jalan. Lps tu dia bleh kata, “cik xde buat pembukaan piring astro pn.. cik guna mcm biasa je mengikut rekod kami.” Kepala hotak dia!!! Hbs tu tecnition yg dtg tu sape? Hantu??? Pastu bleh plak 6 bln slps tu dtg bil, ada penyambungan semula bil.. tambahan sebulan lg plak dh.. hantu mana plak yg guna astro tu? Pasang balik pn tidak, bil pn sy dh x byr sblm tu. Camne astro bleh aktifkan akuan yg x berbayar??? Mcm sengaja kan.. drpd rm80 bil asal, sekarang jd 200.. pastu siap ada cas rm20 utk permenantly close akaun tu.. bongok je..

Leave a Comment